olaj, farost, 50 x 34 cm, j.a hátoldalon
Kiss Tibor már egészen fiatalon, tizenkét éves korától kezdve tanult rajzolni és festeni, később a Budapesti Képzőművészeti Gimnáziumba járt. A stabil alapok ismeretéből és a festészet szeretetéből kifolyólag nem is volt kérdés, hogy hogy útja a Képzőművészeti Főiskola festő szakára vezessen, ahol Gerzson Pál növendékeként sajátíthatta el a képzőművészeti ág minden csínját-bínját (ugyanitt, a főiskola anatómia tanszékén 1979-től tanított is.)
Munkásságára elmondása szerint Velazquez festészete hatott. „Velazquez festészetében az ragadott meg, amivel a XX. századi festészet adós maradt, vagyis hogy az ábrázoló festészet rendkívüli módon visszaszorult, illetve a század legnagyobb alkotásai nem ebben a régióban keletkeztek. Velazquez nem realista, nem is ellentéte annak, hanem vannak benne realisztikus elemek, és vannak benne teljesen önkényes, egyéni festészeti mozzanatok, olyasmik, amiket nem úgy lehet látni - véli Kiss, aki rajzi tudásra épülő, hagyományos festészeti technikákkal készíti el képeit.
Hagyományos, olajjal készült műve, a Rufus (1978) is, amelyet még főiskolás korában (1975 és 1979 között járt a Képzőművészeti Főiskolára) készített el. Kompozíciójának középpontjában egy vörös ruhát viselő tar fejű férfi áll, behajlított könyöke alatt nyitott könyv pihen, amelynek üres lapjait tanulmányozza. Kiss Tibort figurájának személyazonossága - ahogyan a címben is áll - ismert, hiszen nem mást látunk, mint ecletikus orvosi iskola egyik legkiválóbb képviselőjét, az efezusi Rufust. Az Alexandriában élt görög „doktor" igen csak járatos volt kora orvosi irodalmában, maga is számos művet írt a diatetikáról, a patológiáról, vagy éppen az anatómiáról. Az emberi test felépítése Kiss Tibort is elég korán elkezdte érdekelni, aki még a főiskolán találkozott először olyan objektumokkal, amelyek teljesen különböztek a főiskola unalomig ismert modellejeitől. A Rufus egy már agg korban lévő férfi mélyen barázdált arcvonásait adja vissza hűen, ugyanakkor Kiss vékony, „finom" vonalakkal meghúzott alakja egyfajta kubista és geometrikus torzulást mutat.
Munkáján Kiss Tibor egyaránt használ sötét és élénk színeket. A Rufus mögött kibontakozó sötétzöld és fekete háttér éles kontrasztban áll a címszereplő vörös ruhájával és nyitott könyv fehér lapjaival, amelyet elmélyülten olvas a doktor.