rézmetszet, papír, 1/100, j.n 21 x 27 cm 1928
Aristide Maillol sokszínű alkotóként jegyzik a művészettörténet, azonban kevesen tudják, hogy a szobrászat mellett grafikusként is elismert volt. Számos ceruzával, krétával, és rézmetszettel készült munkáját fellelhetjük, mint például a „Deux femme assise sous des feuillage-t" (Két leveleken ülő hölgy) grafikáján két címszereplő hölgy pihen egy fa alá húzódva. Maillol aktjai zárt kompozícióban, szorosan egymás mellett ülnek, intim közelségüket a lombok alatt senki sem zavarhatja meg. Felhúzott térddel, kicsavart derékkal fordulnak felénk. A háttal ülő alak ruhátlan, a másikon vékony, formáit kirajzoló lepel van. Bár meztelenek, nőiességükből semmit nem mutatnak meg. Telt alakjuk tömbszerű, zárt kompozíciót alkot.
Aristide Maillol művészetében szakított a Rodin által képviselt vázlatszerű, festői és plasztikai komponálás nélküli iránnyal. Alkotásain inkább szobrászati zártságra, a leegyszerűsített formák minél architektonikusabb felépítésére törekedett. Ez a művészeti felfogás tükröződik a Két hölgy leveleken-en is amelyen bensőséges közelségben ülnek egymás mellett Maillol szoborszerű, Gauguin nőalakjaira emlékeztető aktjai.
Aristide Maillol olyan alkotó, aki mindenfajta póz nélkül ábrázolja modelljeit, egyszerűségre törekedve mintázza meg őket. Ezért tartják az avantgárdon túllépő és a modern szobrászat jeles képviselőjének.
A „Deux femme assise sous des feuillage" érdekessége, hogy az vöröskréta rajz alapján készült, amely jelenleg egy párizsi galériában kínálnak. További kuriózumként szolgál, hogy Maillol alkotásán az elő és a hátlapon is pecséteket láthatunk. Az előlapon olvasható szárazpecsét a kiadó (H. Petiet Editeur Paris) nevét jelzi, amely olyan művészek munkáinak kiadására és értékesítésére szakosodott, mint a Bonnard, Vuillard, Signac, Matisse, Derain és Picasso. A gyűjtőpecsét pedig azt, hogy a kiadó a rézmetszet első példányát (1/150) megvásárolta saját gyűjteményére.