vegyes technika: textil, réz, bronz, jelezve a kép hátoldalán középen: Madarassy István 60 x 70 cm, v 1999
A Kossuth-díjas ötvös-szobrászművész Madarassy István többgenerációs művészcsalád fiaként tanulmányait a Magyar Iparművészeti Főiskolán végezte, ahol mesterei Engelsz József és Illés Gyula voltak. Az 1974 óta kiállító nemzetközileg elismert alkotó „repertoárja" igen széles, a kisplasztikáktól és monumentális köztéri szobrokon át az ötvösművészeti alkotásokig terjed, de szobrászati és iparművészeti rekonstrukciókkal, restaurálással és díszlettervezéssel is foglalkozik. Alkotásai a főváros mellett olyan településeken állnak, mint Nagycenk, vagy Veszprém. Madarassy István autonóm szobrászatában kisplasztikái és nagyméretű plasztikái, domborművei leginkább a szakrális ikonográfia szimbólumait, alakjait jelenítik meg, de egyik művén a reneszánsz festészet egyik emblematikus alkotásának közismert kézfogása látható.
Az Arnolfini házaspár keze, avagy a „kézfogás" című alkotás a festmény két feltételezhető főszereplőjének, Giovanni di Nicolao Arnolfini itáliai kereskedőnek és feleségének „csupán" kézfogását ábrázolja. Az egymást szorosan összefogó eskütételre emelet kezek az alkotáson nem látható pár eljegyzésére vagy házasságkötésére is utalnak. Egyes értelmezések szerint azonban mivel mintha a nő keze mindjárt kicsúszna a férfiéből, így ez a szertartásos, majdhogynem hivatalos gesztus sokkal inkább valamilyen hivatalos, szimbolikus értékkel bír, mintsem a közelség, az összetartás kifejezésére.
Bármi legyen is az igazság, Madarassy István kiváló módon formálta meg adaptálta újra a Jan van Eyck portré híressé vált kézfogását bronzból Az alkotó még a festményen látható tükröt is a kezek mögé applikált, amelyben eredetileg a pár látható.