monotipia, j.j.l: Tot 48, 27 x 38 cm, 1948
Az elsősorban szobrászként dolgozó Amerigo Tot sokoldalú alkotó. Nem csak kisplasztikákat, domborműveket, hanem kerámiákat és rajzokat is készített. Emberi alakokat ábrázoló grafikáinak női aktjait hol párokba, hol csoportokba rendezi, de önmagukban is ábrázolja őket, mint Akt címet viselő rajzának modelljét is.
Grafikáján ruhátlan női alak ül modellt, lábát keresztbe téve térdére könyököl. Mintha szégyellné testét, egyik kezével gömbölyded mellét takargatja, tömör idomai zárt formát alkotnak, így teste szoborszerű. Amerigo Tot művének aktja nem klasszikus, görög szépség. Tömbszerű, súlyos testét olyannak látjuk, ahogyan egy szobrász bontja ki alkotásának anyagából a formát. Ez az asszonyi, érett test mégis biztos vonalakkal megrajzolt, könnyed grafika. A vékony, fekete vonalak néhol csupán jelzik Amerigo Tot aktjának gömbölyded testét. A részletek helyett a körvonal rajzolja ki az alakot, amely furcsa, bonyolult pózban ül, arányai mégis pontosak. A grafika nagyszerűsége pont egyszerűségében rejlik. Az Akt több, mint tanulmányrajz, kevés, de letisztult eszközzel jeleníti meg a nőiséget, a vágy tárgyát, visszafogott, finom erotikával. Amerigo Tot 1948-as alkotása, Reich Károly grafikáinak stílusát juttatják eszünkbe. Az alkotó kedvelt motívuma volt az asszonyi test ábrázolása, ez az egyalakos rajz azonban különleges, mert ritka közöttük.